Przejdź do głównej zawartości

Agile - zasady, które musi znać każdy menadżer

Zdobycje certyfikacji Agile PM Foundation jest bardzo cenionym atutem na dzisiejszym rynku pracy. Dlaczego? Z czym zwiazany jest tenże certyfikat i samo pojęcie agile? Z całą pewnością spotkały się z nim osoby zatrudnione w miejscach, w jakich działają zespoły projektowe, czyli grupy osób poruszających się realizacją wszelkich głównych i pobocznych celów związanych ze zleconym firmie projektem.

Dziedzina, która się tym zagadnieniem ma to zarządzanie projektami, czyli project management. W wielu przedsiębiorstwach praca tego rodzaju zespołów w dalszym ciągu składa się na przykładu tradycyjnym (kaskadowym). Oznacza to ustalenie w pierwszej kolejności planu działania, którego mieć się trzeba od początku prac nad projektem do jego sfinalizowania.

Że nie jest toż podejście dobre. W przypadku projektów skomplikowanych taka metoda zwyczajnie się nie sprawdza. Dobry manager ma świadomość tego, że zarządzanie projektami jest dziedziną stale ewolującą i dba o odpowiednie przeszkolenie swoich pracowników.

Obecnie dotyczy to głównie szkoleń z zakresu zwinnych metodyk zarządzania projektami, takich jak agile czy też scrum. Szkolenie scrum master, szkolenia scrum developer, szkolenie product owner. Scrum to właśnie jedno z najpopularniejszych podejść do project managementu.

Składa się ono na podstawach przedstawionych w wygłoszonym przed laty manifeście agile, zgodnie z którym skomplikowane projekty (początkowo te związane z oprogramowaniem komputerowym) wymagają zupełnie nowego, świeżego podejścia.


Blog o podobnej tematyce: Szkolenia Scrum


W pierwszej kolejności oznaczało to, że projekt nie że być oceniany jako coś, czym można sterować jeszcze przed rozpoczęciem prac. Odgórny plan nie ma żadnej racji bytu. Należy podzielić pracę na dane etapy i w razie konieczności wprowadzać różnego rodzaju zmiany i modyfikacje. W skład zespołu scrumowego wchodzą: scrum master (osoba odpowiedzialna za to, by w pracy wykorzystywane były scrumowe techniko), scrum developerzy (realizujący pracę) oraz product owner (reprezentujący klienta). O każdej z tych ról dowiedzieć się można z dedykowanych szkoleń.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Walidacja

Aby leki były dopuszczone do obrotu muszą przejść naprawdę dużą ilość badań i testów. Bardzo ważna jest tutaj walidacja i cały proces z nią związany. Jego obowiązkiem jest udowodnienie, że każde działania są zgodne z aneksem 15 gmp.

Działania rekrutera

Aby proces rekrutacji nowego pracownika przebiegł pomyślnie, należy przede wszystkim jasno i tak określić, czym ta osoba była się zajmować oraz które są wymagania co do jej wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego a czasem nawet bycia pewnych cech charakteru niezbędnych z punktu widzenia rekrutującego.

Umiejętności miękkie

Coraz częściej spotkać można ofertę szkoleniową w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Co to takiego i czego tak na takich szkoleniach uczą? W przeciwieństwie do kompetencji twardych, takich jak np. znajomość języka obcego czy języka programowania, kompetencje miękkie są trudne do sprawdzenia i zmierzenia. Dotyczą one cech psychofizycznych oraz umiejętności interpersonalnych takich jak: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole czy radzenie sobie ze stresem. Z kompetencjami miękkimi każdy człowiek się rodzi, co nie znaczy, że nie można ich ćwiczyć i rozwijać. W ostatnich czasach umiejętności miękkie są ważnym kryterium przy wyborze pracowników. Poza twardymi kwalifikacjami, popartymi dyplomami i certyfikatami to teraz te umiejętności są oceniane w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Oczywiście zależy to stanowiska na które aplikujemy. Zapoznaj się z innymi artykułami: Szkolenie ze sprzedaży Zdolności interpersonalne są kluczowe w zawodzie handlowca, ale już w mniejszym stop